Detta material är endast tillgängligt för vårdpersonal
och du kan komma att omdirigeras.


Är du vårdpersonal?
Detta material är endast tillgängligt för vårdpersonal.
Du kommer nu att skickas vidare till vår startsida.
The following content is restricted for consumers only.
You will be redirected.

Viktig information defekta lock

04 oktober 2019

Viktig information gällande Resource® MiniMax® ; MiniMax® Barnsondäring® ; Resource® Addera Plus och Resource® Komplett Näring 1.5


Kära kund,


Våra produkters kvalitet och säkerhet är vår högsta prioritet, vi kompromissar inte med den. Tyvärr har vi nyligen upptäckt att plasttopplocket har spruckit på flera produkter efter att produkterna har lämnat fabriken (se pdf för artikelnummer och bild). Detta är anledningen till att vår grundliga kvalitetskontroll på fabriken inte upptäckt felet. Vi ber om ursäkt för de besvär som detta kan ha orsakat och gör vårt bästa för att lösa situationen så snart som möjligt.


Vänligen observera att plastlocken på dessa produkter inte har en sterilitetsfunktion utan endast fungerar som dammskydd och för att möjliggöra omförslutning. Vi försäkrar att så länge metallmembranet som försluter flaskan är intakt, är produkten säker att använda.
Eftersom produkterna är säkra att konsumera har vi beslutat att fortsätta leverera dem. Många patienter använder våra produkter som sin enda näringskälla och vi vill därför undvika att patienter inte får sin nutrition i tid.


VIKTIG INFORMATION

 


Våra produkters säkerhet är vår högsta prioritet. Kontrollera därför att metallmembranet under plastlocket är utan skador innan servering.

Om användningen av produkterna inte är ett alternativ eller om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundservice på telefon 020-78 00 20 eller via e-post: nestlehealthscience@se.nestle.com Återigen ber vi om ursäkt för de besvär som detta kan ha orsakat. Kontakta oss om du behöver mer information.


Vänliga hälsningar,
Nestlé Health Science


Ladda ner pdf med komplett information om vilka produkter som avses