Situationen med COVID-19

Nestlé Health Science vill först och främst rikta ett stort tack till all hälso- sjukvårdspersonal som kämpar och gör en fantastisk insats för att alla människor skall få så bra hälso-sjukvård som möjligt i dessa svåra tider. Med tanke på den nuvarande situationen vill vi försöka vara så flexibla och tillgängliga som möjligt.

Först och främst vill vi informera om de åtgärder vi tar för att fortsätta säkerställa säkerheten, kvaliteten och tillgängligheten för våra produkter.


Produkter lager, leverans och säkerhet
Eftersom vi vet att flera av våra produkter spelar en viktig roll, arbetar vi hårt med åtgärder för att säkerställa fortsatt produktion och leverans av produkter även under denna tid.

  • Vi har redan sedan en tid tillbaka beslutat att öka vår produktion till full kapacitet.
     
  • Vi har identifierat några nyckelproduker som antingen har en hög efterfrågan alternativt kommer att ha en högre efterfrågan under rådande förhållanden. För dessa nyckelprodukter har vi förutom ökad produktion även ökat våra lager. Vi övervakar situationen noga för att säkerställa att vi kan tillgodose våra kunder, patienter och konsumenter.
     
  • För närvarande förutser vi inte några leveransproblem, men för att kunna upprätthålla en bra leveransäkerhet är det viktigt att ni kontaktar oss om om ni önskar ökade leveranser eller ser oväntade beställningsmönster så att vi kan förbereda oss och hjälpa till på bästa sätt.

 

Nestlés har även i vanliga fall strikta hygien och renlighets krav på tillverknings- och distributionskedjan för att garantera hög kvalitet. Vi kan intyga att alla våra produkter är helt säkra för konsumtion. Coronavirus överförs inte via livsmedel och drycker.
Nestlés produkter upprätthåller alltid de högsta nivåerna av livsmedelssäkerhet.

 

Anställda och våra medmännsiskor hälsa
Hälsa och säkerhet för våra anställda, patienter, konsumenter och kunder har alltid varit vår högsta prioritet. Vi vill även ta vårt ansvar för att minska smittspridning i samhället. Därför ser vi över vår arbetspolicy:

 

  • Vi följer myndigheternas rekomendationer och våra säljteam kommer att avboka alla fysiska kundbesök och kundevent inom den närmaste tiden. Vi arbetar för att etablera alternativa kommunikationskanaler och digitala verktyg för att säkerställa att ni får den information ni är i behov av såsom telefon, mail, face time och webinarium. Vill du veta mer kontakta din lokala representant.
     
  • För NestleHealthScience deltagande på konferenser och mässor inom den närmaste tiden kommer vi försöka att ändra de mötena till webbinarium alternativt skjuta på event till dess att läget har förändrats.

Vi fortsätter att övervaka situationen. Vi följer de råd som ges från folkhälsoorganisationer och samarbetar med myndigheterna i de drabbade länderna för att minska risken för infektion. Vi kommer att hålla dig informerad vid eventuella förändringar i vår verksamhet.

 

Vi står till ditt förfogande om du har några frågor.

Kontaktuppgifter till våra lokala representanter 

 

Konsumentrådgivning
Tel: 020-78 00 20
E-post: nestlehealthsceince@se.nestle.com